Pages

Friday, September 25, 2009

Siapa yang punya?

salam


Beraya di rumah nenek saudara ku (tok b) pada raya ke3 lepas. Aku, adik, sepupu-sepupu dan anak-anak sedara datang sama-sama. Rumah dia tak jauh pun dari rumah atuk, berape minit dah sampai.Rumah Tok b memang klasik, rumah lama, barang antik, besar tapi dia tinggal sorang. Sebab tu juga dia rajin datang ke rumah atuk ku. Melawat abang.

Sebab jarang datang, anak-anak sedara ku, ada yang lupa diri.haha.Lari sana sini, turun naik tangga tu semua.Pastu dorang jumpe bilik ni.


 nampak tak bilik kecik tepi tangga, yang bertutup tu..

Pada kita orang tua matang, bilik ni memang dah selalu jumpe kan. Tapi anak sedara ku memang jakun dan teruja.Semua nak tau ape kat dalam tu.So, ape lagi, time ni masa nye nak kenakan dorang.

sepupu pertama, kak wati, berkahwin, anak 2 orang.
sepupu kedua yang ku panggil abang, Noorzam, sudah berkahwin juga.
latif @ Latib, anak sedara ku yang darjah 6.Dia antara anak sedara yang dah besar, yang lain masih hingusan.


Kak wati : ni rumah hantu..sape nakal, kena kunci dalam bilik hantu tu..


Abang : Tak de laa, ni rumah mayat. Ada tengkorak kat dalam rumah tu..

aku cuma senyum dengar jawapan sepupuku, yang anak-anak sedara ni pun, sape suruh percaya..

tiba-tiba,latib datang mempertahankan adik-adik sedara dia. Merungkaikan segala penipuan yang sepupu-sepupu dia buat, sambil berkata..

ni gambar bilik tu dari dekat

"eh, mana ade, bilik mayat laa, hantu laa, korang jangan percaya, tu tipu je semua.."

Abis, bilik tu bilik ape? [kitorang tanye]

"..kalau nak tau, ni lah rumah sewa kassim selamat.."


wakaka~
 banyak la kau punye kassim selamat

p/s: oh latib, nak tipu pun agak2 arr..

19 comments:

Koolez said...

wahahahahah..

sy follow blog niyh..

Metamorphosis Boy said...

hahahahha...ampunkan mak kassssssiiiimmmm....

green said...

koolez..thanx..

metamorphosis..hey, report kat mak aji ngan pak aji karang..

anaklaut said...

tang ckp...

banyak la kau punye kassim selamat.. tergelak saya ..:))

salam lebaran buat anda.:)

shippo_yaya said...

haha..lawaknyer....kecik2 dulu pon selalu kener tipu camtu ngan makcik2 kiter...

Firol said...

hahahaha...rumah kassim selamat... kenakan budak syok tu

Lazyf... said...

Hahahahaha...curlast!!!

En.Beskot™ said...

siyes jwpn latib tuh bernas..
kakaka..
dak² tu caye x??
haha..

meo188 said...

sian budak2 tue.... huhuhu

~♥ cik intan® said...

.wahh bestnye bilik tuh! huhu

Metamorphosis Boy said...

alaaa..mak aji ngn pak aji tu aku dah kawtim..no hal ngn diorang...kalau free aku nak ajak diorang g minum kopi kat starbucks..

~ainun~ said...

peminat p ramlee tu!

green said...

anak laut..huhu, time latib ckp, sy pun gelak..

shippo_yaya..naive kan..

firol..sekali sekala..

lazyf..=)

beskot..caye kot..hehe

meo.. :)

cik intan..tu sbnrnye stor..

metamorphosis..cam ade udang di sebalik mee..

hee~

ainun..tau xper..

teamdakwah said...

kasim slamat??
memang berhantu la tu..
kassim selamat kan da x selamat lagi...

Kasawari said...

Abang Ali.. terima lah seksafon ni.. ini lah nyawa saya Abang Ali..

he he he

sI tEDI said...

cuba try masuk.. muat tak?

green said...

teamdakwah..selamat..caye lahh

kasawari..abg ali..?yg mane ae?

tedi..muat..da tgk..

Heidi Shafiq said...

AMPUNKAN MAK, KASSIM..!!!!

ALA KASSIM!!!

niesz said...

hihi..sampai ati ek takutkan dorg..
hahaha..
but klakar gak..
nnti ley r ikut care ni..
xde sape nk msuk bilik niesz lg...
confirm xsepah lg..