Pages

Friday, September 18, 2009

Pecah kaca, pecah gelas..

Salam.

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Semua pembaca apa khabar
Harap sihat saya doakan.

Raya seminggu terasa kejap
sebab assignment banyak tak terkira
tiada lebih yang aku harap
moga ibadat ramadhan ku diterima Dia

Jangan kita mengejar syawal
Ramadhan yang ada rebut-rebutkan
Iktikaf dan ibadat dalam hari yang tinggal
Moga berganda rahmat dan keberkatan


jangan di salah tart dan semperit
alasan selalu terlepas terawih
time yang ade adjust lah sikit
kuih tunjuk kan banyak, sila ler pilih


kalau ade jarum yang patah
jangan kita patah-patahkan
kalau ada silap dan salah
harap dapat dimaafkan

aku bukan bagus sangat
kadang lupa, kadang terleka
saling berpesan, saling beringat
ramadhan depan tak pasti kita jumpa

 p/s: ayahku tak dapat amek malam ni. Ade hal. Nak merajuk boleh??

14 comments:

joegrimjow said...

lama2 punya kan
hehe

Shifu67 said...

rancangan berbalas pantun sempena raya ke ni

bubbye said...

makcik!dah dpt kad raya kamu!(sbb baru balik rumah)itu keychain sgt comel!meh nak cium sket~kekeke
mekasih byk2 n slmt ari raye darling!

green said...

joegrimjow..lame?x de arr

shifu..yerp..pecah kaca pecah gelass..smbg2..

bubbye..keep it my dear~

HaFez94 said...

Saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri.Di sini..HAFIZ memohon ampun dan maaf sekira sepanjang Berblog di internet...

mythbuster77 said...

selamat hari raye.. :)

Ivy Metaga said...

selamat hari raya miss green..=)

green said...

thank you hafez..mythbuster and sis ivy
i'm at home.. =)

Kasawari said...

Ucapan Selamat Tinggal Ramadhan dengan penuh terharu dan berdoa semoga dipertemukan sekali lagi di Ramadhan yang akan datang..

Selamat Hari Raya..

Maaf Zahir dan Batin dari Kami sekeluarga..

meor saiful rizal said...

green..
baru sampei umah 2pagi smlm..
tgk2 ade kad raye kamu
kaler biru lak tu.
thanx byk2.
siap dpt kicen comey =)

green said...

kasawari..tiba syawal ..alhamdulillah

meor saiful..welcome2..
2 pagi..lambatnye..

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

slamat raya...

faiq said...

aku dpt wish rayekan..semua pantun..puas aku dh..

green said...

akupentoi..selamat raye..

faiq..balas lah pantun aku..