Pages

Thursday, July 16, 2009

Teori 32 saat

Salam

Alhamdulillah hari ini ada kesempatan untuk menulis en3 di blog. Teori 32 saat konflik dalam persahabatan. Ku mahu kongsi teori yang diguna ini bersama kawan2 blogger sekalian.Huhu..

Dalam bulan lepas, semasa kami, (ak, m, dan eza) buat kerja sama-sama, timbul satu isu yang kita selalu alami.Pernah tak rasa cam tak puas hati kejap ngan kawan kita, cam bengang, atau kecil hati dengan kawan satu geng??Yerp~, KeJAp.

Ini yang ku bgtau kat m dan eza..

Dalam 1 hari, ada 24 jam.Hampir kesemua jam tersebut kita bersama kawan-kawan, lebih-lebih lagi jika tinggal di asrama. Kawan-kawan semua manusia kan, so pasti ada interaksi perbualan, bahasa tubuh, so on and so forth. Tak mustahil dalam 24 jam itu, akan ada satu moment tegang di mana konflik boleh timbul. Kita okey je ngan kawan tu, member kann...
tapi tu lah, 32 saat kritikal tu boleh buat kita 'dingin', tapi untuk jangka masa yang sekejap sahaja..

Okeylaa..mengikut pengalaman sendiri, aku pernah mengalami masalah sama. Kawan sama 'click', yang memang kamcheng, sama2 makan, belajar, menimbulkan ketidakpuasan dalam hati daku, selama beberapa saat. Then, rasa cam nak sound, tapi tahanlah. And next time u'll see us eating together like there's nothing happened.

See..

It's only happened for seconds!

Sebenarnya, nak bagitau, kalau dulu time kecik2 kat skola kan, lagi laa I ni from girl school, that 32 seconds really meant something. I mean, we (my frens n I) hold on it a lot. Konflik sikit je, nanti dapat la surat bawah meja.."kita tak nak kawan nagn awak.."

tak pun, akan ade orang berbisik waktu rehat.."awak jgn kawan ngan @#@#$", dia gaduh ngan kita.."

Hehe..truly gossip girl~

And untuk yang dah besar panjang ni, kalau ada 32 saat tegang dengan kawan dalam satu hari, lets forget about it okay. Even 32 saat itu berlaku perkara yang sangat dahsyat,  sediakan satu ruang kemaafan padanya. Alaa..32 saat dari 86 400 saat.Apela sangat..

Dan tiba2, berlaku lagi satu moment 32 saat tegang ni, fikir-fikirkanlah.Mungkin something wrong somewhere in your relationship.Somebody need to talk and somebody need to tolerate more.Lebih kurang macam tu laa..

Lagipun, kalau difikirkan sangat, akan lahir satu nilai negatif dalam diri, perasaan-perasaan yang tak sepatutnya ada, dan worse, rosak satu persahabatan yang indah.Hanya kerana 32 saat.

Berbaloi ke??

p/s: peringatan untuk diri sendiri.Kepada geng, sori..


half of us.
kami enjoy~

4 comments:

sharamli said...

makcik..0rg xknl lgik dy yg mn 1?

Ivy Metaga said...

hurmm...biasa lah tu dalam mana2 persahabatan, perhubungan, pasti ada waktu2 yg dimana timbul perasaan kurang senang terhadap sesama sendiri..

nak buat cam mana, kita hidup kena bersosial, tak bole hidup sorang2 kan kan hehhehee

~ainun~ said...

tu ar..32 second ja..pastu dah ok.
nk msm muka lma2 pon, tak leh sbb muka t ja kita tgk tiap2 hri..huhu

the_m said...

aku rse tyme skrg ni..
32 second yg sgt lame aa.
buleh x mane sume org?
mane dri aku yg dlu?
[persoalan apekah ini?]