Pages

Monday, May 18, 2009

Kekasih Gelapku~

salam

[senyum]

first championship for this season

~tahniah~



madrid open


defeat nadal kat madrid tu..(home of nadal)

walaupun x dapat tengok full game..
straight games..
i'm satisfied

sekian..  ;)

#semoga menang grand slam nanti~

Friday, May 15, 2009

How To Talk To Girls~


salam..

.

ni tajuk buku..huhuuu..
terkesima kejap bila tau penulis buku ini berumur 9 thn!
hooo..ak masa umur 9 thn, still terkedek-kedek nak wat karangan..
dia dah ada buku sendiri..
bkn satu je...3 buku semuanya..
how to to girls, how to talk to moms, how to talk to dads..
uhuh..new york bestseller tu..

lagi kagum bila tau hollywood film producer nak wat cerita based on buku die..
next jk rowling??

actually, ak rasa tips yg dia tulis kat buku tu mostly benda yg common..
maksudnye, kt semua sedia maklum tentang cara nak 'talk to girls'..
malah nak ckp ngan sesiapa pun..
yg wat ak kagum adalah keseriusan dia menulis
ramai org tau..tapi setakat tau je laa..
berapa kerat yg nak publish buku??

hmm..x pasal2 bdak ni jd bestseller author..
9 years old kid..amazing

ak ade try wat komik sendiri..
tp sendiri wat sendiri baca je laa..
haha..tp kan..cuba kalau ak wat, lps tu ak publish..ok x??
wink2~


ni intro buku tu..baca laa..menarik x??
Chapter One

The Facts of Life

Sometimes, you get a girl to like you, then she ditches you.

Life is hard, move on!

Tip: About 73 percent of regular girls ditch boys; 98 percent of pretty girls ditch boys.

Or sometimes it just doesn't work out.

I had a crush on a girl in preschool.

Then my family had to move, so I had to let her wash out of my mind.

You also have to be aware that girls win most of the arguments and have most of the power. If you know that now, things might be easier.

Finally, if you try for too many girls, you will have jealousy issues and might end up with nobody. It is really best to go for just one.

If you do get a girl to like you, that is victory.

Winning victory is a dream for most boys, but it is very rare.

What does it take to win victory?

..sampai sini je yg ade~..

klik sini pun boleh~

tau dr sini~

Friday, May 8, 2009

Ak Kagum Pd Kamu

salam..

mlm semalam, ak tgk satu talkshow..and they talked about mother worrier..ermm, pd yg tau..mother worrier ini adlh tajuk buku yg ditulis oleh wife jim carey, (wife kot..xpn gf)..yg ade anak autisme. Tp kat segment tu, bkn bincang pasal buku tu..tp ckp pasal the real mother worrier. One great example adlh mak kt sendiri kan. 

Monica Sprague, seorg wanita yg tak menjadikn kekurgn sebgai halangan utk terus jd seorg ibu. ni ayat die ms interview kat tv.."doctor, do it fast..i want to get back home and continue my work.Die x bekerja, dia suri rumah..

my work=home.mom.wife.

She's a fighter...i envy you..

ak harap korg baca cerita die..bace laaa...

***************************************************************************
ni ade lagi satu cerita, dpt dr seorg kwn bernama izat..mane ntah die dpt..
kisah ibu dan anak..
yg ak rase..izat ni sendiri yg karang...

suka2..

baca laa...

Karangan Terbaik UPSR 2007
Karangan budak darjah 6

      Pagi itu pagi minggu. Cuaca cukup sejuk sehingga mencapai takat suhu beku. Sebab itu saya tidak mandi pagi sebab air kolah jadi air batu dan air paip tidak mahu keluar sebab beku di dalam batang paip. Pagi itu saya bersarapan dengan keluarga di dalam unggun api kerana tidak tahan sejuk. Selepas itu emak saya mengajak saya menemaninya ke pasar. Tetapi saya tidak mahu.
 
      Selepas emak menikam perut saya berkali-kali dengan garfu barulah saya bersetuju untuk mengikutnya. Kami berjalan sejauh 120 kilometer kerana pasar itu letaknya 128 kilometer dari rumah. Lagi 8 kilometer nak sampai pasar saya ternampak sebuah lori kontena meluru dengan laju dari arah belakang.
 
      Dia melanggar emak saya. Emak saya tercampak ke dalam gaung. Dia menjerit “Adoi!”. Lepas itu emak saya naik semula dan mengejar lori tersebut. Saya pun turut berlari di belakang emak saya kerana takut emak saya melanggar lori itu pula. Pemandu lori itu nampak kami mengejarnya. Dia pun memecut lebih laju iaitu sama dengan kelajuan cahaya. Kami pula terpaksa mengejar dengan lebih laju iaitu sama dengan dua kali ganda kelajuan cahaya. Emak saya dapat menerajang tayar depan lori itu. Lori itu terbabas dan melanggar pembahagi jalan lalu bertembung dengan sebuah feri. Feri itu terbelah dua.
 
      Penumpang feri itu yang seramai 100 orang semuanya mati. Pemandu feri itu sangat marah. Dia pun bertukar menjadi Ultraman dan memfire pemandu lori. Pemandu lori menekan butang khas di dalam lori dia..lori itu bertukar menjadi robot Transformer. Mereka bergaduh di udara. Emak saya tidak puas hati. Dia pun terus menyewa sebuah helikopter di Genting
Highlands dan terus ke tempat kemalangan. Dia melanggar pemandu feri yang telah bertukar menjadi Ultraman itu.
 
      Pemandu feri itu terkejut dan terus bertukar menjadi pemandu feri semula lalu terhempas ke jalanraya. Pemandu feri itu pecah. Pemandu lori sangat takut melihat kejadian itu. Dia meminta maaf dari emak saya. Dia menghulurkan tangan ingin bersalam. Tetapi emak saya masih marah. Dia menyendengkan helikopternya dan mengerat tangan pemandu lori itu dengan kipas helikopter. Pemandu lori itu menjerit “Adoi..!” dan jatuh ke bumi. Emak say menghantar helikopter itu ke Genting Highlands. Bila dia balik ke tempat kejadian, dia terus memukul pemandu lori itu dengan beg tangannya sambil memarahi pemandu lori itu di dalam bahasa Inggeris.
 
      Pemandu lori itu tidak dapat menjawab sebab emak saya cakap orang putih. Lalu pemandu lori itu mati. Tidak lama kemudian kereta polis pun sampai. Dia membuat lapuran ke ibu pejabatnya tentang kemalangan ngeri itu. Semua anggota polis di pejabat polis itu terperanjat lalu mati. Orang ramai mengerumuni tempat kejadian kerana ingin mengetahui apa yang telah terjadi. Polis yang bertugas cuba menyuraikan orang ramai lalu dia menjerit menggunakan pembesar suara. Orang ramai terperanjat dan semuanya mati.
 
      Selepas itu emak saya mengajak saya ke pasar untuk mengelak lebih ramai lagi yang akan mati. Di pasar, emak saya menceritakan kejadian itu kepada penjual daging. Penjual daging dan peniaga-peniaga berhampiran yang mendengar cerita itu semuanya terkejut dan mati. Saya dan emak saya terus berlari balik ke rumah. Kerana terlalu penat sebaik saja sampai di rumah kami pun mati. Itulah kemalangan yang paling ngeri yang pernah saya lihat sebelum saya mati.

p/s, ak kagum juga dgn husband pn monica tu..Tony namanya..die marry wife nye itu masa kat hospital, di saat wife die perlu buat 37 surgeries..utk potong tgn, kaki, buang kolon, uterus, ovari...sme2 tu..

i become more jealous..

i wish u have a brother mr tony...







Monday, May 4, 2009

Jln dan Sedih

Salam.

Ramai yg dah balik ke rumah, esk, ak pulang.Tak sabar..

Ak menonton wayang ngan hajar semalam.Kami dua je. Fun...itu yg org kata, kualiti lebih penting dr kuantiti. =) 2 hari lepas pn same, cuma lebih ramai..merrier

Ak tgk movie the uninvited.okeyy..scary gile..Satu fakta nak kongsi, ak x prefer tgk citer hantu, best mmg best cuma ak kesian kat org dduk sebelah ak..ak pegang2..sembunyi2..takuuuut.sori hajar..jgn serik ;)

seperti biase, bile on9 ak akn bace paper..dan berita
ini..mmg wat ak sedih arr..Sampai hati...then jumpe lagi,..baca lah..
ak sedih~